Tuesday, October 27, 2015

Cut roses and garlic vine......cantik

As usual , kalau ada roses yang mekar di taman saya akan potong je. Biasanya saya akan biarkan 2 atau 3 hari di tangkai baru saya potong. 

Kebetulan garlic vine pun berbunga tu yang zass jugak.....garlic vine (yang warna purple atas tu ) ni paling tak tahan lama ....hari ke 3 dah pudar warnanya...



Macam macam jenis roses yang saya ada....


Yang di atas dua ni tak de bau dalam ertikata lain tak wangi lah...he...he....tapi tahan lama..


Bunga yang bawah tu dah lupa namanya...


Bila dah cut letak dalam vase  so boleh tahan 2 ke 3 hari lagi. Lepas dah agak nak layu saya akan tanggalkan kelopak dan dry kan all the kelopak roses to make dried roses.....bila dah dry baunya sangat wangi and the best part can last long.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...