Sunday, April 5, 2015

Pam or sprayer untuk pokok ros.....

Bila menanam roses, salah satu item yang paling penting digunakan selain daripada baja ialah pam atau spray racun ni. Memang bermacam macam jenis telah saya gunakan. Di supermarket memang ada berlambak pam sprayer ni tapi tak semua yang tahan lasak
 
 
Pam yang saya pernah beli.......sungguh tak tahan lama terutama yang hijau tu. Yang biru tu selalu buat tangan saya sakit bila menyepray...
 

Jenis yang ni memang sangat bagus dan tahan lama juga. Harga pun tak mahal dalam RM2.50 ke atas sahaja.
 
 

Sekarang saya menggunakan pam ini yang muat 1 liter air....harga mahal sedikit tapi sangat senang digunakan.....tangan pun tak sakit mengepam.......picit je.....now this is my favourite sprayer....banyak menjimatkan masa saya....
 
 

Pokok roses saya memang  banyak ...ada 50 pasu so mesti nak menggunakan pam yang bagus.....kerja jadi cepat, mudah siap dan yang penting tangan pun tak sakit....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...