Thursday, September 3, 2015

Coffee Chocolate Chips Cookies.....sangat sedap...

Saya memang sangat sukakan biskut ni sebab aroma dari coffe oil. Sejenis drop cookie juga. Cekup cekup dan letak dalam dulang ......memang sangat senang.
 


 Boleh letak berbagai jenis kekacang ......saya letak pistachio.
 
 
 Aroma cookies ni memang sangat sedap.
 
 

Resepi ni saya dapat dari Azlita masam manis....thank you for sharimg.
 
 
 
COFFEE CHOCOLATE CHIPS  COOKIES
Source : Azlita Masam Manis
Main    : Rima

Bahan

200g margerine  - }
50g butter           - } saya guna 250g butter
75g castor sugar
90g brown sugar
3 biji kuning telor
1 sudu kecil coffee oil - mesti ada
120g chocolate chips
100g of cashews,  bakar dan cincang - saya guna pistachio
350g tepung gandum
15g koko atau 1 sudu kecil - jangan banyak sangat
1/2 sudu kecil baking powder

Cara
-Panaskan oven
-Sapu butter pada loyang atau dulang pembakar.
-Pukur butter , gula dan brown sugar sehingga lembut/smooth.
-Masukkan telor sebiji demi sebiji, pukul sebati. Letak vanilla essence dan coffee oil dan pukul sehingga sebati lagi.
-Masukkan tepung gandum, koko dan baking powder dan kacau lagi.
-Masukkan chocolate chips dan kekacang pilihan anda. Kacau rata.
-Ambil cekup cekup dan drop atas loyang.
-Masak dalam 15 minit ikut temperature oven sendiri ya.
-Bila sudah masak , sejukkan atas redai dan boleh simpan dalam balang.





 


 







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...