Monday, July 23, 2018

Ros si kuning cantik....

Lama ros kuning saya ni tak berbunga....merajuk agaknya. Kali ni nampak dia berputik gembira sungguh hati saya....

Ros kuning ni jenis jambak juga.....tapi bila kembang tak serentak.
Roses ni jenis memanjat tapi dengan saya tak berapi tinggi.

Both are just too lovely...

Saya suka lihat kudup roses....waktu ni memang selalu cantik..

Warna dah bertukar cair dari kuning terang....


Tak lama lagi gugurlah roses ni....yang ni tak berapa tahan bunganya. Dalam 3 ke 4 hari akan layu...












2 comments:

  1. English roses saya semuanya dah mati. Kebanyakkan kena serangan thrips. Cuma 4 tahun saja bertahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thrips memang pengacau utama. Saya pun jarang spray ...ni pun nasib berbunga...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...