Tuesday, July 31, 2018

Durian oh durian....

Musim durian datang lagi kali ni....Start bulan 6/18 durian mak saya dan berbuah....Aruah datuk dan pak cik saya ada tanam durian ...kira ni durian lama yang pokoknya jenis tinggi melangit....Seumur hidup saya first time ni lah saya tengok semua pokok durian ni berbuah dengan banyaknya.... Ada tu saya lihat ada 20 biji setangkai...

Durian kampong je tapi isi memang best.


Kuning dah masak...

Nampak tak tu tinggi melangit dah lah bergugus tu...kesian dahan tu nak tamping...Suatu hari ribut dan dahan durian tu patah ....ada lebih kurang 20 biji durian muda  kat dahan tu....sungguh sayang...


Pokok yang lagi satu..


Pagi seawal jam 7 mak saya dah hilang ....gi cari durian....


Memang best durian kali ni.....

Zoom lagi....saya  memang sangat teruja melihatkan durian durian ni...


Memang banyak...


Banyak yang gugur....ni kalau mak saya tak cari cepat habislah kena curi....durian free so ramailah peminatnya.....


Antara yang dapat dikutip....Mana mana pergi pun, semua pokok durian memang menjadi jadi berbuah....sehingga harga menjunam turun.....bayangkan sempat membeli durian musang king dengan harga sekilo rm10.00 sahaja tapi kecil sikit dari biasa but still the isi is so good....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...