Tuesday, August 17, 2021

Buah tin / fig untuk mak

Pokok fig ni saya beli untuk mak saya. Rezeki mak saya pokok yang dibeli ni rajin berbuah. 
Asalnya mak saya teringin nak makan buah tin / fig ni tapi susah nak cari buahnya. Kebetulan dapat peluang melawat kebun pokok tin so belilah 2 pokok. Satu tuk mak dan satu untuk saya.
 
  
Sampai ke bawah berbuah.
 

Dapatlah saya merasa buah tin ni.

Sedap buah tin ni. Buah pun cantik tapi tak lah besar. Comel je size dia.


Berbuah beberapa biji pokok mak saya ni. Pokok tin yang saya beli tak mau berbuah....last last saya buang je pokok tu. Apa apa pun syukur pokok mak saya ni berbuah, dapatlah mak makan buah tin ni.
Boleh klik SINI untuk lihat entri kebun fig di Melaka di mana kami beli pokok tin di atas.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...