Thursday, February 11, 2016

Sweet sweet roses......

Roses nan satu ni saya pernaha tanam dulu , now beli kali kedua sebab cantik. Pokok yang mula mula tu mati sebab merajuk dengan saya ...he...he.....Asalnya tanah roses tu diserang fungus so saya oun cabut dan bersihkan dia lalu saya tanam dalam pasu yang baru....tu yang dia merajuk...mungkin tak serasi kot so selamatlah dia ke syurga...

 
Sweetnya roses ni...warna pun very the pastel.
 
 

Sakit mata tengok photo ni kan.....tengok yang buds tu je.
 
 

Roses yang ni lembut betul.....


Roses ni baunya mild saja...


Bila roses ni lembut kelopaknya ....maka tak tahanlah dia di tangkai...paling lama 3 hari...lepas tu layu ke tanah...
 

Roses ni baru dapat tu yang cantik dia maintain je kan...


Terus cut bila dia dah kembang so that dia tak sempat layu di pokok.....put in the vase can last for another 2 to 3 days...
 

Melihat roses berkembang buat hati saya tenang.....the smells is like theraphy to me....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...