Tuesday, September 6, 2016

Shopping at pasar tani stadium Paroi

Kalau ada kesempatan memang saya singgah di pasar tani Stadium Paroi ,Seremban ni. Macam macam benda yang tak terdapat di Johor saya akan beli di sini. Pasar tani ni dibuka setiap hari ahad pagi.

Loving this picture so much....ulam , serai , terlor itik...


Ikan air tawar...saya borong ikan air tawar untuk dibawa balik ke JB.


Terong hijau tu comel comel, jering dan terung pipit.


Daging salai wajib dibeli,,,,sekilo RM40.00, so saya beli 1/2 kg je ...cukuplah tu buat masak lemak cili padi.

Segar mata tengok sayur hijau hijau ni.


Jering ni sepinggan RM2.00 so saya beli dan masak lemak jering dan juga sambal jering...memang best.


Ni style baru menyalai ayam....


Ayam kampong salai seekor RM16.00 ...saya tak beli pun. Bagi saya ayam salai ni kurang bau salainya. So tak feel bila masak dan makan.


Kebetulan terjumpa cendawan kukur so saya borong......seplastik kecil RM5.00....tapau tuk office mate juga ....so kiranya beli RM20.00...he..he...susah nak jumpa ni.


Lepas shopping kat pasar tani kita pun masak tuk lunch. Saya masak sambal tumis udang je.....yang lain mother in law masak dan masak lemak tempoyak daun ubi tu  beli aje...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...