Monday, February 13, 2012

Mersing Team Building 4/2/12 - Day 1

Dah 4 tahun tidak ada company trip, last ialah di Glory Beach Resort, Port Dickson je. Tup! Tup tahun ni ada tapi dekat je lah Sri Mersing nama di beri. Company trip ni main event is Team Building di Mersing Beach Resort. Seramai 75 orang telah bergerak ke Mersing menaiki 2 bas persiaran. Seawal jam 6.30 pagi hari Sabtu 5/2/12 semua sudah berkumpul. Dibekalkan air mineral 2 botol besar , ya ampun beratnya dan sekeping roti hot dog untuk alas perut. Perjalanan mengambil masa 2 1/2 jam dari Pasir Gudang. 


Landmark pertama untuk ke Mersing Beach Resort, sawah padi menghijau yang sangat cantik. Ditambah dengan kepulan awan biru yang sangat mendamaikan.


Sesampai je ramai yang berlegar-legar sambil menunggu sarapan siap.

Bersebelahan Mersing Beach Resort ialah Air Papan Beach Resort. Actually dua-dua resort ni ada pertalian. Team building berlangsung di dewan yang dimiliki oleh Air Papan Beach Resort.

Bilik-bilik hotel yang ada di sini.

Hotel yang mengadap laut - Seaview.

Bilik + toilet yang luas. Swimming pool boleh tahan besar juga.

Pemandangan di tepi laut.

Pantai yang berombak besar. Masa ni angin kuat dan ombak tinggi. Tidak sesuai untuk mandi laut.

Pemandangan di sekitar pantai.

Posing sebelum bermulanya team building.

Makanan catering. Buffet style. Yang best sambal belacan + ikan kering + ulam sentiasa ada. Nasib baik sedap tapi airnya terlalu manislah.

Alamak cam kenduri kahwin je , al maklumlah makan bawah khemah. Open air diiringi angin sepoi sepoi bahasa.

Belalang ni hot spot. Ramai photographer yang sibuk aim kat depa ni. Buat apa tu? Yang bestnya pak belalang ni so sporting, tak gerak-gerak.

Sesi berposing bermula sementara menunggu acara seterusnya. Sekali sekala mak mak orang ni terlepas, berposing sakan lah apa lagi.

Petang ada break sekejap ramai yang berendam. Ni aksi terhebat Cik Su, kita ni. Betul-betul terror. Nasib tak tergeliat. Photo ni dishoot oleh my boss, KC. Swimming pool ni letaknya di Air Papan Beach Resort.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...