Sunday, April 21, 2013

Roses from Bangkok landed in Seremban to Pasir Gudang..........

Tersangat suka, hajat di hati untuk memiliki spesis roses yang cantik cantik tercapai juga akhirnya. Satu lori roses lebih kurang 1000 pokok telah sampai ke rumah Mami Yawinscha di Seremban dari Bangkok. Roses ni naik lori. Jauhkan datangnya. Tu yang ramai peminat roses berebut rebut pilih yang mana satu berkenan di hati. Termasuklah saya. Tak pasal pasal terjebak.


Ni yang paling saya suka, cantik. Very the cuppy . Yang ni jenis bushy. Kata Mami , ni 2 nd time bloom so hopefully it will be good with me too.



Yang ni , wangi sangat. Jenis climber. Nak kena cari tempat untuk dia bersandar memanjat - trellis namanya.......manalah nak cari.......letak kat pokok lain jelah suruh dia memanjat kat situ. Terpaksa sandarkan kat tepi dinding diikat dengan tali.


Yang ni tak tahu namalah pulak...pun wangi juga....jenis bushy. Very the purple gitu. Tunggu dia bloom di tangan saya pula ya. Harap menjadi.


Si cantik manis oren ni pun wangi tapi nama belum tahu lagi. Jenis bushy.


Tapi sedih sesangat bila bukak kotak patahlah pulak dahannya.


Accident yang berlaku. Patah terpaksa dipotong tiada pilihan. Nilah risiko kalau beli dari jauh. Apa pun redha je. Nanti tumbuh lagi tunas lain kena sabar je.


Biasa satu kotak tapi kali ni 2 kotak untuk 4 pokok. Berbaloi memang sangat berbaloi sebab pokok dah besar. Masa bukak newspaper wrap , bau harum semerbak keluar dari roses ni semua. Fuh...memang tak terkata harumnya. Sapa sapa suka boleh order dengan Mami Yawinscha di FB ya. Ada banyak lagi yang cantik cantik. Saya dah kopak......boleh beli 4 pokok je......

3 comments:

  1. 4 pokok tu banyak tu kak. patah tu tak per. jaga elok2 ye. ;>

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq...tulah kena juga Elok Elok...nasib pokok dah besar OK sikit.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...