Monday, February 27, 2017

Rose food dari Norin's Garden

Trying new Baja from Norin's Garden. Tengok roses Norin semuanya cantik cantik belaka macam kat oversesas. She share her resepi menjaga roses and producing the baja. For all those rosarians yang nak healthy ros tree , please try these baja from Norin's Garden.

All these ordered thru Norin's Garden FB. She courier it to us. Pack yang besar tu is ros food. Very good for roses growth. Contains nutrient lengkap yang diperlukan oleh roses. Membantu pertumbuhan pucuk baru dan bunga. Ia juga memelihara tanah supaya tanah sentiasa subur untuk pokok ros, mengekalkan mikroorganisma baik(kesan penggunaan berterusan dapat dilihat dimana tanah menjadi lembut dan seakan poroi dan mudah digembur ). Ianya juga boleh dicampur dengan Baja tahi ayam dalam nisbah 2 rf : 1 tahi ayam atau 1:1 untuk pokok yang baru dipangkas.


Rose Shield ni yang bestnya its organic base. Dibuat dari estrak tumbuh -tumbuhan yang berfungsi untuk mengawal serangga perosak seperti thrips, mites, whitefly, kumbang dan melindungi pokok dari serangan kulat. Ia juga membantu mempercepatkan pertumbuhan tunas.


This darconil memang bagus. Bancuh dan spray to daun daun roses supaya tidak ada daun kuning yang berbintik hitam. Selalunya sebelum pergi kerja saya akan petik daun daun kuning atau daun yang ada tompok tompok hitam. Kalau tak petik nanti senang merebak ke daun daun yang lain. If ada sesiapa yang nak beli can go to FB and pm Norin's Garden.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...