Wednesday, June 22, 2016

Jalan jalan cari makan di Bazar Ramadan , Taman Cempaka , Melaka

Berpeluang balik kampung di Melaka so sempatlah singgah di Bazar Ramadan Taman Cempaka. Memang setiap tahun saya akan ke sini sebab macam macam ada kat sini. Rambang mata di buatnya.

Ayam percik ni sedap.....saya makan waktu sahur....beli seketul je RM4.00.


Kebab ni pun sedap....satu ketul RM3.50.


First time try kambing bakar ni....memang sedap....satu pack RM10.00....Daging kambing tu digoreng bersama dengan sos black pepper......daging tu digoreng sampai lembut ....yang bestnya daging ni tak bau hanyir kambing.


Nilah rupa kambing goring tu...memang sedap....soft and moist.


Nasi kerabu ....


Teringin nak makan rojak tahu kuah ni......sepack RM5.00....dah tak jumpa harga RM3.50 lagi...


Rojak tahu kuah.....diletak kacang di atasnya...sos dia ok gak rasanya...


Dim sum ni pun ramai peminat...


Agar agar 4 keeping RM2.00.


Lauk pauk....semuanya dijual RM5.00 ke atas ya ....ketam tu besar seekort dijual dengan harga RM15.00. Mak ai mahal nya.....so sesapa teringin nak makan ketam ......beli kat pasar dan masak sendiri...murah dan berbaloi makan......Lauk pauk ni pun sedap....saya tapau perut masak lemak rebung dan masak asam daging untuk sahur..


Nak rasa roti John jugak....setakat ni belum jumpa roti John yang sedap lagi.....Nampak gayanya kena buat sendirilah........penjual banyak letak telor saja......daging rak rasa.....Roti John yang paling mahal pernah saya beli berharga RM7.00 tapi tak sedap sebab kurang isinya......dahsyat tul orang yang berniaga ni.....memanglah sewa tapak tu mahal tapi berpada padalah.....



Damage of the day...banyak juga tu....kalau ke bazar mesti habis RM40 - RM60.00 memang membazir....makan sikit je tapi sekarang ni kita tak boleh membeli kuih sekeping dua...semuarnya RM2.00 untuk 5 keping....Nampak ni nak Nampak tu nak habis tu cam mane...Nafsu melebihi segalanya......hadoi....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...