Sunday, October 13, 2013

Roses kegemaran.....QOS....

Sekejap je masa ni berlalu, esok semua umat Islam akan menyambut Hari Raya Aidiladha (15/10/13), hari ni para jemaah haji akan menuju ke Arafah. Tak balik kampung tahun ni, sebab raya tengah minggu kan....lagi pun tak sanggup nak menempuh jam kat jalanraya tu.

QOS ni memang one of my favourite roses. Rajin berbunga tapi sayang bunga tak tahan lama ya. 3 hari dah berderai. Pokok ni saya tanam dalam pasu dan ketinggiannya lebih kurang sama dengan saya.


Kalau nampak dia keluar lebih dari satu buds memang sangat seronok. Tapi biasanya tak kembang serentak. Masa buds ni mesti nak spray H20 ya kalau tak cik thrips syium.


Satu yang kembang je. Rasanya saya shoot photo ni waktu pagi masa nak pi kerja.


Ni clear sikit bila petang shoot lagi sekali. Kerja saya ni pagi petang dok ambik photo je....he...he



Bila buds ni baru nak kembang pun sangat cantik.

Saya memang shoot banyak photo sampai saya sendiri pening mana satu nak pilih.


Bila dah kembang cam ni lagi banyak saya shoot. Sangat cantik dan bau harum jugak.

Ada yang gelap sikit warnanya. Tapi yang tak bestnya QOS nak cepat sangat berderai.


Ni dari dekat........Tapi yang kat atas tu dah disyium sikit dengan cik thrips.....dah pakai lip liner sekeliling kelopak.

- SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA -

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...