Tuesday, September 17, 2013

Orange orkid....I call it.....

Pertama kali nampak bunga ni di Thistle Hotel, Port Dickson hati sudah terpaut. Segan pulak nak mintak anak pokok kat hotel tu. Sejak hari tu saya mula mencari pokok ni. Bertahun jugalah tak jumpa sehingga satu hari tahun ni saya terjumpa pokok ni ditanam oleh kawan suami saya. Apa lagi proses memintak lah bermula........he....he...finally i got it.


Bunga ni seperti orkid memang cantik di mata saya.Tapi sayang saya tak tahu namanya.


Ni masa mula berputik. Suka tengok daunnya begitu segar.



Betul tak macam orkid.

Next time saya nak cuba potong bunga ni dan masukkan dalam vase, nak tengok boleh tak dia bertahan seperti orchids.



Pokok ni senang hidup dan cepat merebak.




Yang ni bukan yang saya tanam....ni di Kluang.....Saya lupa nak snap keseluruhan pokok yang saya tanam. Tangkai bunga ni  memanjang tu lah saya kata seperti orkid........

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...