Wednesday, May 21, 2014

Boiled Parslied Potatoes.....simple jer....

Hari tu buat Saudi Beef Kabsa so lawannya makan dengan this boiled parslied potatoes yang simple ni. Seperti biasa resepi dapat dari Kak Azie Kitchen, thanks for sharing. Saya ni kalau dah suka satu blog tu habis semua resepi saya baca dan akan cuba yang betul betul senang nak dibuat.


Saya guna kentang biasa je.

Kentang tu kena rebus dulu ya. Saya guna kentang biasa saj. Potong dadu dan rebus.


Dalam kuali....letak serbuk lada hitam + garam +  hirisan daun saderi.



Kena lebihkan garam sikit baru sedap sebab kentang ni kan tawar....


Sedap dimakan bersama nasi saudi beef kabsa. Boleh klik SINI untuk lihat resepi saudi beef kabsa.


BOILED PARSLIED POTATOES
Source : AzieKitchen
Origin : Chef Laura Calder

Bahan
1 kg waxy potatoes (sederhana) - saya guna kentang biasa saja
Garam
Black paper/ serbuk lada hitam
3 sudu besar butter
Fresh Parsley - saya guna daun saderi

Cara
Masak air sehingga mendidih dan boleh masukkan kentang dan garam. Masak sehingga lembut. Cucuk dengan hujung pisau , angkat dan toskan. Kupas kulit.
Didalam kuali lain, panaskan butter dan masukkan kentang tadi, tabur garam , serbuk lada hitam dan fresh parsley. Gaul rata. Siap untuk dihidangkan.












 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...