Monday, September 1, 2014

Restoran Nelayan Seremban......sodap eh....

Dah lama betul tak makan kat Restoan Nelayan Seremban ni. So kali ni pada bulan Mar'2014 , sebelum singgah rumah MIL isi perut yang lapar kat restoran ni dulu. Apa yang menarik kat sini ialah  lauk pauk masak lemak cili padinya yang berbagai jenis.Tengok pun rambang mata tak tau mana yang nak pilih tapi berhati hati fikir dulu sebelum menceduk. Satu yang  bagusnya restoran ni ada meletakkan tanda harga so senanglah kita nak tahu harga lauk tersebut. Walau harganya mahal tapi rasa sedap so OK lah...tu yang sekali sekala je singgah kat sini....he...he...he...



Kat sini ada dijual masak lemak cili padi yang isinya berlainan ikan. Tak pernah dengar nama ikan kerai ni tapi kat sini ada. Ni lauk ikan kerai masak lemak tempoyak dan berharga RM30.00 ke RM38.00 sepotong ya. So fikir 2 kali sebelum mengambilnya tapi kalau dah teringin nak makan apa salahnya ambil sajalah kan....


Yang ni lauk ikan patin sungai masak tempoyak....fuh....memang sedap sebab saya ambil yang ni. Harganya pun RM15.00 sepotong ya.


Ni lagi satu nama ikan yang saya tak pernah dengar dan rasa. Masak lemak ikan Tong Sang. Pelik tul namanya. Sepotong RM8.50 - RM15.00.



Yang ni my forever favourite , masak lemak sembilang salai.....yang ni ok sikit pricenya.

Gulai lemak daging ni sesenduk RM6.00.  Saya tapau masak lemak daging rusa yang harganya sesenduk RM12.00. Memang best.


Berbagai jenis ulam ulaman. Segar bugar.


Side dish yang memang best dan pedas berapi. Ada petai jeruk, sambal belacan, sambal gesek , cencalok dan lain lain lagi lah.


 
Saya ambil ikan patin ni yang berharga RM15.00. Isi ikannya padat sikit....sedap lah.



As usual my plate........masak lemak telor itik + tempoyak + jeruk petai + timun.......fuh....makan di tengahari panas terik ......pedas tak terkata....tapi memang sedap...

Alamatnya seperti di bawah :

RESTORAN NELAYAN SEAFOOD
WISMA PBNS, P/3 102, RAHANG SQUARE
JALAN ZA'BA SEREMBAN, NEGERI SEMBILAN


1 comment:

  1. My husband tiba2 terasa nak makan daging salai masak lemak. So nak dikatakan rezeki kami, kami pergi ke restoran Adi Wardiah dulu. Tapi sebab ditempah untuk kenduri kawin, maka org di sana mencadangkan Restoran Nelayan.

    First impression, mmg ramai orang dan makanan mmemag nampak menyelerakan. Maka saya, suami & anak lelaki mengambil tempat duduk dan beratur untuk makan. Dari segi tahap kebersihan, ia tidak begitu bersih. Meja kebanyakannya basah dan lalat hinggap di mana sebab sisa makanan yang tidak dibersihkan. Lantainya juga tidak disapu dan banyak sisa nasi di sana sini. Lantainya juga licin basah tidak di mop dan merbahaya jika tergelincir.

    Servisnya juga lembab. Hanya untuk air, mengambil masa lama untuk order dan sampai kepada kami. 3 org makan bersama air, sebaynyak RM78.00 kami rasa seperti makan di restoran mewah. Agak keterlaluan dengan tahap kebersihan dan servis yang di bawah tahap standard.

    Walaupun masakannya ok.. tetapi saya tidak akan datang kembali dan jika kami ingin makan makanan negeri sembilan asli, kami akan cari tempat lain la rasanya.

    Sekadar pandangan dan mudah2an pemilik dapat fikir2kan dan bukan sekadar mengaut keuntungan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...