Thursday, February 26, 2015

Organic soil untuk my roses....

Tahun ni dah masuk 3 tahun saya menanam roses secara serious ....he...he...In my garden saya ada 50 pasu roses yang ditanam dalam pasu sahaja. Tanah tak de .....hanya ada sekangkang kera je di luar so pasu lah tempat my roses ni.
 
 
 
Dari awal saya menanam roses....inilah tanah yang saya gunakan. 1 pek cuma RM4.00 kalau beli 3 pek dapatlah RM10.00.
 
 
 

Gambaran tanah dalam plasik beg lagi. So far so good tanah ni tidak ada problem sangat. Cuma satu dua pasu je yang terkena fungus. Mungkin disebabkan kandungan sabut yang ada dalam tanah ni.
 
 
 

Nak beli tanah Holland yang bagus for roses tak de dijual ditempat saya. Lagi pun banyak campuran yang perlu dimasukkan kalau menggunakan tanah Holland lagi pun  saya ni bukan lah jenis yang rajin so saya just stick to this organic soil. Nampak tak tali tali halus warna coklat tu....hah tulah sabut namanya. Banyak juga tu but this is the best tanah yang saya guna for my roses. So far so good. Ada tanah yang dah berusia 3 tahun dalam pasu dan saya tidak pernah menukar tanah baru untuk pasu roses saya. So anda tak perlu takut menggunakan tanah ni ya. Tapi for jangkamasa panjang its good to use tanah Holland tu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...