Tuesday, August 5, 2014

Ros Jepun cantik menawan......

Selain dari roses saya ni peminat tegar ros jepun. He...he....Setelah join Kelab Peminat Ros Jepun di FB, minat saya tu makin menjadi jadi. Rupanya ada banyak spesis yang saya tak de lagi. Memang cantik cantik and rambang mata dibuatnya. Should tambahkan lagi collection...he..he..


Yang ni jenis selapis ....ton warna memang cantik.......orangy ke merah merahan.....



Keratan untuk yang ni saya beli dari Wong Lee di FB. Beliau tinggal di Port Dickson. Ada banyak spesis pada Wong Lee ni. Memang cantik. Boleh klik SINI untuk lihat lain spesis.


Jenis yang ni tak merimbun sangat. So saya kena tanam semula untuk biakkan dia.


If dah snap photo ros Jepun ni memang tak boleh nak berhenti. At the end saya yang pening nak pilih yang mana satu nak letak.


Ros Jepun ni akan kembang pukul 9 pagi ke atas.....dalam pukul 3 dah mula nak kuncup....but I love it. Saturday and Sunday je boleh tengok dia sebab hari lain bekerja.



Tengoklah tak merimbun sangat......Kena tanam semula. Satu perkara yang paling malas saya nak buat adalah tanam semula. Hayat ros Jepun ni selalu dalam 3 ke 4 bulan je.....lepas tu kena replant. Tips nak gemukkan ros Jepun ialah masa baru tanam , jirus/siram dengan air ikan seminggu sekali atau 2 kali selama 2 minggu gerenti ros jepun ni akan gebu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...