Sunday, November 18, 2012

Ros Orenjus berjambak

Roses ni dipanggil Ros Orenjus berjambak sebab bergugus banyak. Sekarang saya nantikan roses ni berbunga kali kedua.


Bunga ni kecil tak besar dan tak da bau.


Masa beli ada banyak buds.


Baru nak mekar. Masa ni nampak cantik.


Hah ! Sebab tulah dinamakan ros orenjus berjambak. Memang berjambak sekali keluar bunganya.


Bila dah kembang, lapis rosnya padat dan kelopak keras.


Nilah pokoknya. Daun hijau subur. Yang kat bawah tu bunga dah pudar sikit warnanya.


Yang ni taken via LUMIX.

6 comments:

  1. Cntiknya bunga ros ni..tringin nk beli tanam kt rumah.tp risau nanti bla bela kt rumah,pkok jd mcm x ckup zat pla.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hitomi lavender, nak tanam ros ni kena belai dan bagi makan cukup cukup baru berbunga dan segar.....nanti saya sharekan apa saya bagi makan kat roses saya ya...

      Delete
  2. mashaa Allah..banyak sungguh anne ni punya rose..kalaulah akak ni pandai membelai rose..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adalah sikit kak , roses saya tak banyak sangat...ada dalam 15 pasu je....mula mula akak kena minat dulu baru rasa membelai roses tu datang....bila berbunga rasa tak terkata melihat keindahan roses tu...

      Delete
    2. Minat memang minat..takut tak terjaga..dulu2 ada beli, lepas tu kesian dia..

      Delete
    3. Kalau bab tak terjaga ni, saya pun agree....bila dah banyak rasa penat pulak tapi bila tengok pokok berbunga hilang penatnya...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...