Thursday, November 1, 2012

Orange Zinnia SPP

Salam di bulan Nov'12. Lagi sebulan saja kita akan berada dalam tahun 2012 dah tu 2013 pulak. Sungguh cepat masa ni berjalan. Pejam celik dah hujung tahun. So azam- azam yang dibut pada awal tahun 2012 tu dah tertunai ke belum.

Orange Zinnia SPP ni macam biasalah saya beli kat TESCO Sri Alam. Harga sepasu dalam RM8.00 je. Saya ada juga warna pink terang yang banyak lapis. Boleh click di sini untuk lihat pink zinnia http://sweetiesaqi.blogspot.com/2012/09/my-zinnia-spp.html


Yang ni tak berapa banyak layer dan bunga kecil sedikit. Saya tanam di atas tanah je.


Bila semua berbunga memang cantik.


Tanam di atas tanah je. Senang membesar. Memerlukan cahaya matahari yang banyak untuk tumbesaran. 


Photo ni semua diambil dengan LUMIX sebab tu warna agak gelap but i love the photo because it is so real.


Pokok ni boleh ditanan melalui benih yang dikeringkan daripada bunganya. Dalam entri yang akan datang saya akan postkan macamana saya tanam menggunakan benih. Bisanya kalau saya tanam dari benih memang susah nak hidup tapi kali ni menjadi pulak.


Lovely Zinnia collage. This if via NIKON camera.

2 comments:

  1. Sya tgh duk menyemai zinnia..singgah sini..cantik zinnia oren tu..x pnh tgk.:)

    ReplyDelete
  2. Zinnia orange ni memang cantik, warna terang tapi tak banyak layer.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...