Wednesday, February 26, 2014

Shocking Blue roses dah ke heaven......sedih

Roses shocking blue ni memang sangat wangi. Ni kali kedua saya membelinya. Kali pertama saya beli yang own root dari Chai Sik Fah, Lot  57, Sungai Buloh. Boleh klik SINI untuk lihat my shocking blue yang juga telah ke syurga. Kedua kali saya beli dari Mami Yawinscha di FB. Yang ni jenis grafted. Kenapalah roses ni tak serasi dengan saya. Roses ni tak boleh disiram banyak air. Akibatnya akan senang diserang kanker. Senang cerita 2 pokok shocking blue ni mati sebab kanker.....sadis tul lah.


Shocking blue ni memang menggoda kalbu.....bau memang tersangat harum. Ni cantik sebab baru dapat and terus mekar. Kali ni dapat rasanya jenis grafted.

Walau dari sisi memang tetap menawan.


Sampai je dah banyak buds memang suka sesangat tapi tak mekar serentak.


Warnanya pun menarik.Nak kata purple bukan ...pink sikit kot senang combination lah.


Bila mekar agak bersepah sikit.


Daun pun segar lagi masa ni.


Suka sangat sebab daun segar dan sihat tapi sedih dia pergi jua disebabkan kanker. Mungkin tanahnya yang sangat basah menyebabkan senang diserang kanker. Kanker merupakan musuh nombor satu roses selain thrips dan red mites.

My lovely shocking blue yang dah selamat ke heaven......sedihnya tak terkata......rasa rasanya nak beli lagi tak roses ni...hmm.....hmmm.....may be yes.......opps....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...