Tuesday, February 11, 2014

Aquafair Malaysia di MITC, Melaka....

Pada 24/11/13, saya berada di kampung, Melaka, tetiba adik call bagi tahu yang ada Aquafair di MITC, Ayer Keroh.......apalagi sepantas kilat sebelum balik Johor kami singgah sekejap. Di Aquafair ni banyak ikan laga, obor obor dipamerkan. My favourite mestilah si ikan laga.


Memang banyak betul ikan laga dipamerkan, beratus rasanya. Kebanyakannya untuk dijual. Ada satu ikan laga dari Thailand harga mencecah RM400.00 seekor....hu..hu....kalau mati nangis wo.

Susah jugak nak snap photo ikan ni....al maklum camera pun tak canggih.....ni si ikan laga...

Yang ni not for sale.....ikan laga ni masuk pertandingan....cantik dan unik warnanya....

This is so nice....very white...

 Hu...hu...bila kembang tu yang cantik...Total damage saya kat Aquafair ni banyak jugak...RM50.00 sebab beli ikan laga. Ikan laga yang paling mahal saya beli berharga RM14 & RM10.00.



 Ni pun lain sikit.....biasanya saya beli yang murah je ikan laga ni , sekor RM2.50 je kalau mati tak lah nangis teruk. Di office saya ada 5 ekor ikan laga......kalau nak bela mesti guna air filter dan ikan ini boleh hidup selama setahun tapi jika anda menggunakan air paip , ikan ni tak boleh tahan lama. Paling lama pun 3 bulan lepas tu kiok. Kalau nak guna air paip mesti diembunkan tanpa pentup semalaman barulah boleh letak ikan laga tu. Tapi saya tak pernah buat cara ni.



Si Nemo comel ni pun ada tapi tak banyak di pamerkan.

Si obor obor/jelly fish yang sangat cantik.......

Sesi bermain bersama obor obor....memang sangat lembik....

Rombongan Cik Kiah .....he...he......budak budak ni teruja tengok banyak ikan....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...