Tuesday, February 25, 2014

19th Kite Festival or Pesta Layang Layang , Pasir Gudang

Setiap tahun MPPG, Pasir Gudang mengadakan pesta layang layang atau kite festival di Bukit Layang Layang. Pada tahun ini sudah 19 kali pesta ini diadakan. Saya jarang ke pesta ni kerana panas dan jalan sangat jem walau jarak dari rumah ke bukit ni hanya 10 minit saja. Selalunya tengok dari cermin kereta saja waktu balik kerja. Pada tahun ni, saya berpeluang ke pesta ni sebab anak anak sibuk nak pergi. So layan je lah the kids ni. Pergi dari pukul 2 sehingga 5 petang. Fuh nak patah kaki ni......bukit ni besar jugak pusingannya. Setiap hari memang ramai orang berjogging kat sini.


World Kite Festival.......Kali ni diadaklan dari 19-23/2/14, selalunya diadakan pada setiap bulan Februari .......Penyertaan dari berbagai country...Tahun ni cuaca sangat baik......berangin dan panas............2 tahun lepas asyik hujan saja.....


Gerai layang layang memang banyak....pilih yang mana suka je....


Tahun ni ada layang layang kuda .....5 ekor berderet deret.....stable jugak kuda ni......Layang layang ni dibuat sempena Tahun Baru Cina ni yang bertemakan kuda.

Layang layang ikan ni tersembam lak ke bumi.....

Mr tiger pun ada......


Layang layang ikan pun ada .

Bersantai pulak para peserta di tengah padang yang panas tapi angin yang bertiup kencang menyebabkan tak terasa sangat bahang kepanasan tu.

Berbagai jenis layang layang. yang tengah tu di zoom ya sebab tu nampak cam dekat je kan...


Alah....comel tul layang layang ni....

Yang ni taman angin yang dibuat oleh peserta dari China. Sangat cantik sebab multi color.


Opps selingan jap......bunga dan saya tak dapat dipisahkan. Bungan kertas yang sentiasa berbunga di Bukit Layang -Layang ni.

Berbagai jenis layang layang yang dijual. Very colourfull.


Seperti biasa kalau ada pesta mestilah ramai yang menjual. Macam hari raya pulak.....ada ketupat tu dengan rendangnya sekali...he...he...sekarang mana mana pergi ada orang menjual biskut sepaket RM2.00, biskut yang dalam tin besar tu...


Steady tul mat salleh ni main layang layang mr donald duck in the plane ....walau angin kencang betul. 



Kan dah jatuh layang layang dia........gigih membetulkan....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...