Sunday, March 30, 2014

Avocado dari Bandung...jauh tu...

Alamak entry ni dah terperap punyalah lama tak perasan. Saya ni memang penggemar buah Avocado....pergi ke mana pasti cari Avocado.

Kali ni beli avocado ni masa ke Bandung pada bulan Dec'13 yang lalu. Beli kat tepi jalan semasa balik dari  Tangkuban Prahu. Murah harga kat situ. Sekilo dalam RM7.50 saja. Ada lah dalam 5 biji. Yang kelakar tu saya beli sekilo dan bawa balik ke Johor. Beg dah lah tak muat tapi saya muat muatkan jugak.....takkan nak tinggal pulak kan...


 
Favourite saya.....lenyek lenyek kan je avocado tu dan letak susu pekat sikit baru sedap. Buah avocado ni rasa dia tawar tapi lemak lemak sikit.



Hmm..... i can eat this.......sedapnya...



Lagi satu saya suka buat jus yang dicampurkan dengan sedikit fresh milk. Hmm...memang sedap tul... Lupa plak nak letak coklat hersheys....



Ni rupanya Avocado dari Bandung. Lebih kurang sama dengan avocado yang saya beli di  Cameron Highlands.Boleh klik kat SINI.  Kulit licin sedikit. Kalau yang kat supermarket kita sebiji je dah RM5.00, Lepas tu kulitnya menggerutu sedikit.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...