Thursday, July 10, 2014

Oh my Sweet sweet QS.....

QOS ni merupakan one of my favourite roses. Antara pokok rose terawal yang saya ada. Dari kecil sehingga sekarang pokok ni dah setingi saya. Rasanya ada dalam 2 tahun kot dengan saya.


Melihatkan roses ni hati saya boleh jadi cair teramat sangat...



Sweet peach creamy color....the smells very mild.....as usual does not last long...2 or 3 days than it will be gone.

Bila banyak kudup yang keluar memang sangat seronok. The best part all bloom nicely..


Baru nak kembang cik adik ni...


 
Just love the middle color...

 
When it opens .....aduh mr thrips dah syium dia lah....tu yang ada eyeliner warna coklat kat tepi tu lah tandanya dah kena cium...

 
Walau kena cium ianya tetap menawan di hati ku.....


 
Masa ni daun pun tak banyak asyik kena BS (blackspot) je so saya pun spray dengan darconil....memang berkesan tul.....sekarang saya taka perlu susah hati. Lepas tu saya letak RES+high phosphate + bone meal (selang seli seminggu dengan RES dan high phosphate) + mikrob (seminggu sekali) dan sekarang saya amat berbangga sebab dah banyak daun daun sihat yang telah keluar berserta banyak tunas tunas baru.



Lovely QS collage.....just love them. Can klik HERE and  HERE to see other blooms of my QOS.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...