Thursday, April 24, 2014

Lovely QOS......

My so lovely QOS ni, memang tak terkata..........Antara roses terawal yang saya miliki. Dah 2 tahun dengan saya. Dari kecil sehingga pokok dan meninggi. Boleh klik SINI untuk melihat photo QOS saya yang lama.


Baru mula nak berkembangan.


 

Ni masih kudup baru terbuka sedikit. Boleh klik SINI untuk melihat photo QOS saya yang lama


 
Kali ni memang banyak buds yang keluar.


Bersih tak ternoda dengan cik thrips.


Satu di hujung sana satu dihujung sini. Daunnya sangat segar. When your daun is segar roses yang keluar akan cantik. So how to get good green daun? Spray 3S + darconil  so that thirps dan red mites tak kacau. Letak mikrob, rose food and spray ros care untuk menghasilkan tunas. Additional boleh  letak RES dab bonemeal.



Yang ni buds lain yang kembang mekar.......warnanya agak pekat dan sangat cantik.

Tapi sayang ada lip liner lah pulak.......cik thrips ni lebih pantas dari saya. Ini kes saya lambat spray H20 Fumakila pada kudup QOS ni.

Namun begitu , kejadiannya tetap sangat cantik dan menawan. Bau QOS ni memang sangat harum tapi sayang bunga tak tahan lama. 3 hari je dah berderai but I will always love you.

4 comments:

  1. Your roses are beautiful! I am looking forward to mine blooming again.

    Carolyn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Carolyn, thank you for replying and following my blog. I am so excited. Love to see all your beautifull roses.

      Delete
  2. Replies
    1. Ya, Normala.....memang cantik susunannya tapi cepat berderai...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...