Tuesday, April 29, 2014

Baking Class ......menimba ilmu...

Memang dah lama saya tidak menghadiri baking class ni. Last sekali saya pergi ialah pada tahun 2011, wow lama betul. Boleh klik SINI untuk lihat kelas steam butter cream roses. Sampai la ni saya belum berpeluang mempraktikkan apa yang saya pelajari. Ish..ish ....banyak projek terbengkalailah.....


Participants.......dalam 10 orang. Kelas ni is a demo kelas , di mana kita melihat apa chef buat lepas tu baru kita buat sendiri. Bukanlah kelas hands on. Kalau hands on kita kena buat dari A to Z. Kelas ni dijalankan di Bakewell Pasir Gudang.


Wah......ni lah cara caranya.....Kalau nak deco kek mesti ada turn table sangat important ....sebelum ni saya guna manual je memang susah betul nak deco tapi lepas saya beli turn table yang berpusing laju ni kerja mendeco menjadi sangat mudah.


Kat atas tu dipasang cermin panjang.....senang nak tengok apa chef tu buat.


Inilah hasilnya...3 jenis kek yang dideko. Base kek adalah sponge kek yang telah siap dibuat.
Bawak balik pengsan nak habiskan so jiran tetangga dapatlah seorang sepinggan.



So members of the day on 12/2/14 with the Chef.


Chef ni muda lagi.......tersenyum sokmo. Chef ni dari Kajang came all the way to Pasir Gudang. Seriously I terlupa nama dia ni, sorry Chef.

2 comments:

  1. waa seronoknya..kalu dapat hadir kelas macam nii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekali sekala memang seronok join....dapat ilmu dapat kawan...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...