Sunday, April 27, 2014

My Lovely Purple Pink Roses Collections....

Di taman saya , baru perasan kebanyakan roses adalah yang berwarna pink dan purple. Hmm....mesti nak cari warna lain lah lepas ni. Walau apa pun roses memang banyak yang berwarna pink dan purple.

I just realise that I have so many pink and pruple roses in my garden. But it doesn't matter, i love it. Next time should get more colours.


AF ni memang menawan. Baunya tersangat harum.
This AF is very beautifull and it has a very nice smells.


Ni SB yang juga menawan tapi kalah di tangan saya. Dah 2 kali tanam pokok ni masih tak berjaya. Kedua duanya dah ke syurga. Boleh klik SINI untuk lihat semasa hayatnya SB ni. Sedih tul lah. SB roses ni tak boleh siram banyak air sebenarnya.
This is my SB roses, but sad to say now it landed in heaven. I have planted twice but it didnt work with me. I realised that this roses , I cannot put so much water. Can click HERE to see when it still alive with me.



Si merah jambu roses ni dipanggil Ros Pengantin. Jenis memanjat dan bunga bergugus. Boleh klik SINI untuk lihat lebih banyak photo.
This pink roses is small in shape and clusterd.  Smelss good to. Can click HERE to se more. 


 
Yang ni ros CB namanya.......panjang tul nama dia tak pe saya bagi singkatan je senang nak sebut. Bau harum dan rajin berbunga.
This beautifull roses is name CB. Have a very nice smells.


Damask atau ros pink kampung ni sudah bertahan lama dengan saya. Rasanya dah 5 tahun lebih usianya dengan saya. Baunya tersangatlah harum tapi tak tahan lama. Merupakan salah satu roses yang paling saya sukai. Boleh klik SINI , untuk photo yang lain yang sangat sangat cantik.
This Damask roses or village roses we call it is very beautifull. It has been with me for more than 5 years. The smells is very very nice but it wont last very long. It can last for only 2 or 3 days. Can click HERE for more photos. Love all of the photos here. Hope you all will drop by here.


 
QZ atau LF ni memang cantik menawan. Yang ni masih belum berkembang. Kelopak agak keras sedikit. Boleh klik SINI.
This is my QZ or LF, just started to open......very nice. The petals not very soft. Can click HERE.



Cik PP saya ni memang cantik menawan tapi warna dah nak pudar sikit. Wangi dia memang sangat wangi. Boleh klik SINI untuk lihat lebih photo.
This PP roses is very purple in colour but this one is amost faded. The smells is very nice. Can click HERE for more photos.



CW roses ni memang cool warnanya. Bau harum sedikit. Warna pink purple.
My CW roses is so cool. The color tone is so nice pink to purple.



My lovely purple pink collage. Enjoy looking at them makes my heart melt all day long.


2 comments:

  1. Salam Kak Anne,

    Aduh menawan sungguh ros pink ni tau!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks honey, akak pun pening nak choose photo...semuanya lawa...he...he...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...