Monday, December 10, 2012

Pink Fairy Roses

Seronok tak terkata bila ros pink fairy ni menjadi. Pokok segar dan mengelurkan bunga yang banyak. Lepas satu , satu lagi. Yang paling penting cik thrips tak kacau. Banyak juga saya bagi roses ni makan supplement = baja udang + tahi kambing + ros food +baja ikan. Roses ni memang kuat makan sebenarnya. Tak palah kuat makan yang penting hasilnya menjadi.


Lovely petals.


Ni barulah kena dengan namanya pink fairy. Warna menjadi pink setelah bagi makan tahi kambing.


Roses ni jenis bergugus. Putik yang banyak dan menunggu giliran untuk melihat dunia. Masa putik macam ni boleh spraykan H20 supaya cik thrips tak hinggap.


Size bunga ros ni tak besar , lebih kurang size syiling 10 sen.


Sweet light pink.


Bila kembang bergugus ni macam ni memang cantik.




Memang indah bila melihat banyak putik yang sedang berkembang mekar.


Kesemua roses di atas adalah dari pokok yang sama tapi mengeluarkan bunga yang berlainan warna. Salah satu sebab adalah baja yang kita beri pada pokok ni. Baja tahi kambing akan membuatkan bunga lebih besar dan warna yang cantik serta terang.


2 comments:

  1. Dah berapa koleksi anne ni ya? Akak cari juga roseclub facebook..belum jumpa lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak juga koleksi saya,lebih dari 15 pokok. Duit pun banyak habis sebab spent untuk baja dan beli pokok baru. Akak boleh add kat FB nama mami yawinscha(dia ni jual ros macam macam spesies) selalu saya beli dengan dia, add rohani bee (dia jual ros care & ros food), kelab yang lain Ros rosa rose mawar with honey bee, roses forever, malaysian rose society.bila tengok photo roses mereka macam nak pengsan sebab cantik cantik sangat.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...