Wednesday, July 10, 2013

Ros menawan hati....


Salam Ramadan semua......Dah 2 hari kita berpuasa ya. ( Puasa bermula pada 10/7/2013). Bulan puasa ni kena banyakkan membuat amalan di samping tu tak lupa melayan roses saya. Kali ni nak cerita pasal ros kesayangan saya ni. Ros ni memang sangat rajin berbunga, lepas satu, satu mekar. Senang betul nak jaga dia ni tak banyak karenah.

Pandangan dari depan.....memang cantik pusar dia ni.....one of my favourite....


Warna pun very light colours. Sangat suka....very sweet gitu.

 
Roses ni kalau bagi makan cukup cukup memang cantik bunganya. Bagi lebih baja tahi kambing sure cantik warna roses kita nanti.

 
Mendongak sikit ke atas...Bulan puasa ni memang sedikit penat tapi tetap melayan roses saya ni dengan baik setiap hari......ros care + ros food + baja tak pernah miss......

 
Memang banyak angle saya snap photo roses ni......bila nak pilih sendiri yang pening kepala.....

 
Kudupnya.....cun sangat......cik thrips tak kacau......

 
So lovely....

Nilah pokoknya.....the best part daunnya segar....bila daun segar bunga pun cantik.....BS(black spot) kurang attack sikit pada roses ni. Saya tanam dalam pasu sederhan besar je. Macam nak pindahkan dia ke rumah yang besar sikit, kesian dia.  

 
Collage ros yang menwan.







4 comments:

  1. assalamualikum, mohon penjelasan bila patut saya letak tahi kambing yer. saya baca sbulan skali. @ bila ada kudup? tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam rubiah, saya tak de masa tertentu. Biasanya saya letak 2 minggu sekali sebab diselang selikan dengan baja yang lain. Tak kisah ada kudup ke bleum lagi semua saya letak baja pada waktu yang sama.

      Delete
  2. tq Anne Yusnizah bg pjelasan. balik kerja smlm terus beli baja tahi kambing 2. insyaallah akan dpraktikan secepat mungkin.

    ReplyDelete
  3. lagi 1, aper nama ros ni ekkk?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...